R G B

Ζήτω η ασχήμια!

Posted on: 24 Ιουλίου, 2007

Το έχω αποφασίσει: η τηλεόραση βλάπτει σοβαρά την ψυχική μου ηρεμία (βλ. εδώ κι εδώ), ωστόσο μου δίνει υλικό για …posts (έστω, καλοκαιρινά, «ελαφρά» posts)!

Άκου τώρα τι εισέβαλε στο σύμπαν μου: ΣΚΑΙ, εκπομπή σχετική με το πρόσωπο (όχι ΤΟ πρόσωπο, χαζοί, τα πρόσωπα γενικώς – επεμβάσεις; πλαστικές; αισθητική; δεν ασχολήθηκα περισσότερο). Βλέπω μια γλυκούλα Μεξικανή, κάπου μεταξύ 35-45, χρόνια εγκατεστημένη στο Λος Άντζελες, λέει, παντρεμένη με Εβραίο, η οποία είχε το εξής τραγικό πρόβλημα: Τα χαρακτηριστικά της διέφεραν από τις γυναίκες του κοινωνικού της κύκλου! (sic) Θύμιζαν υπερβολικά λατινοαμερικάνα (εγώ ΔΕΝ το έβλεπα, ομολογώ). Κι η γυναίκα το αντιμετώπιζε λες και είχε προβοσκίδα, λες και είχε βράγχια στα μάγουλα, λες και είχε «τη μικρή αγέννητη αδερφή της καρφωμένη στο σβέρκο»!

«Δεν θέλω να ξεχωρίζω», έλεγε με πόνο στον πλαστικό χειρούργο κι αυτός, όλο συμπόνοια και κατανόηση στο ανθρώπινο δράμα της, τής υποδείκνυε μεθόδους «ρινοπλαστικής δυτικοποίησης» (γεγονός!), πώς δηλαδή να κάνεις «δυτικά», «καυκασιανά» τα χαρακτηριστικά σου.

Μιλάμε για Επιστήμη στην υπηρεσία των προαιώνιων ανθρώπινων αναγκών! Κι εξελισσόταν η εκπομπή (όσο άντεξα, έτσι κι αλλιώς ζάπιγκ έκανα, σ’ ένα διάλειμμα δουλειάς) και όλοι να αντιμετωπίζουν τόσο σοβαρά την ανάγκη της γυναίκας να-είναι-όπως-οι-άλλες!

Και σκέφτηκα πόσο ηλίθια ισοπεδωτική είναι η αμερικανική κουλτούρα (αυτή που εισβάλλει εξαιρετικά πετυχημένα και σε μας), πόσο ενσωματωμένη στο γενετικό τους κώδικα είναι η «ανάγκη να είμαι όπως οι άλλοι», η «ανάγκη να έχω ό,τι οι άλλοι», η «ανάγκη να είμαι τυπικά-συμβατικά όμορφος». Όλες αυτές οι ανάγκες που εμπνέουν άρθρα (και στον ημεδαπό περιοδικό Τύπο) τού στυλ «τα 20 πράγματα που πρέπει να κατέχετε ή να έχετε κάνει ως τα 30», «10 λάθη στην εμφάνισή σας», «πώς να δείχνετε επιτυχημένος», «30 must αντικείμενα» (χέστε με! όπως θέλω θα είμαι, ό,τι θέλω θα έχω και δεν χρειάζεται να ανταποκριθώ στα κριτήρια οποιουδήποτε!)

Και θυμήθηκα τα αμερικανικά σήριαλς (κυρίως, αλλά και ταινίες), με εκείνη την δικτατορική επιβολή του ωραίου, όπου από τους πρωταγωνιστές μέχρι τους τελευταίους κομπάρσους ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΠΑΝΕΜΟΡΦΟΙ! Εκείνο το καταθλιπτικό για τους κοινούς θνητούς πράγμα, που προκαλεί κομπλεξικές σκέψεις τύπου «δεν δικαιούμαι να κυκλοφορώ σ’ αυτόν τον κόσμο», που σου στρεβλώνει τα κριτήρια με τα οποία εκτιμάς έναν άνθρωπο ή που τον δέχεσαι στην παρέα σου, που ενισχύει την πεποίθηση ότι ο κόσμος δεν χωράει την ασχήμια, την ιδιαιτερότητα, τη διαφορά βρε αδερφέ!

Ζήτω η διαφορά, αγαπητοί φίλοι, ζήτω η ιδιαιτερότητα, ζήτω το παράξενο! Αγαπήστε εκείνον τον άσχημο φίλο σας, εκείνη τη χοντρή φιλενάδα σας, χαμογελάστε στην περίεργη φάτσα του ψιλικατζίδικου απέναντι, εκδηλώστε τον θαυμασμό σας στον τάδε περιεργόφατσα ηθοποιό, στη δείνα φρικοειδή τραγουδίστρια, στηρίξτε με ένα όμορφο σχόλιο τη φίλη που τολμά να ντύνεται διαφορετικά/προσωπικά! Ας αντισταθούμε στην ομοιομορφία, ως εγγυημένη οδό προς την κατάπνιξη τής προσωπικής έκφρασης, στη βαρετή, βλακώδη, καταπιεστική mainstream αισθητική τής συμβατότητας.

Μόνο προσοχή: δεν εννοώ να επικροτούμε τις «θεσμοθετημένες» αισθητικές του διαφορετικού (πχ το στυλ γκόθικ, το στυλ ραπ, το στυλ τρελή αδερφή κλπ). Κι αυτές κομφορμισμό εκφράζουν, απλά πιο περιορισμένης εμβέλειας. Εννοώ την ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ έκφραση, την ανυπότακτη και ακαταχώριστη προσωπική έκφραση σε όλα τα επίπεδα!

12 Σχόλια to "Ζήτω η ασχήμια!"

Και μη δω κανέναν να μου αναφέρει τη «Μαρία την άσχημη»!!

καλα μπλε με καλυψες, λιγες φορες συμπιπτουν οι αποψεις μας…

Τώρα κατάλαβες, καλό μου κόκκινο, γιατί σε κάνω παρέα! :Ρ

καλα αυτο το εχω καταλαβει..

Έλα, αφού ξέρεις ότι αστειεύομαι!

Είσαι χρώμα εκπάγλου καλλονής και τεραστίας μορφώσεως!

Δε θα πω για την άσχημη Μαριγούλα αλλά για την άσχημη Μπέτυ, η οποία σπάει ρεκόρ σε τηλεθεάσεις στην Αμερική και η πρωταγωνίστρια, America Ferrera (γονείς από Ονδούρα αλλά μεγάλωσε L.A.), να κερδίζει βραβεία (φέτος και Χρυσή Σφαίρα), ανανεώσεις συμβολαίων και περισσότερα άθλια φορέματα… Φυσικά η σειρά είναι διασκευή του γνωστότατου, πια, Κολομβιανού serial «Yo soy Betty, la fea» («Είμαι η Μπέτυ, η άσχημη»), αφού έχουν παιχτεί διασκευές του σε πάρα πολλές χώρες (+ Ελλάδα με Μαρία).

Δε μπόρεσα να δω πέρα από 3 επεισόδια μιας και το concept έχει αποσυντεθεί από τις άπειρες διασκευές αλλά και γιατί, ως Αμερικάνοι-πλουσιόμαγκες, προσπαθούν να μιμηθούν ένα νέο Desperate Housewives… έλεος!

Την εκπομπή αυτή με την Εβραία την είχα δει κι εγώ παλιότερα…

Ακόμα κι αυτή η αντιμετώπιση του άσχημου ως γραφικού, ως «τσίρκου» που γεμίζει επεισόδια, είναι όψη τού ίδιου φαινομένου.

εγω διαφωνω με την επιλογή ονόματος, ας λέγανε ελένη η άσχημη…

αμάν πιά…

κουτσή μαρία..

μαρία η άσχημη..
ε βαρετό ειναι..

Σιγά μη τη λέγανε και Μπάμπης ο Φλου!

σεβασμος στον Παυλο..κατσε καλα μπλε

Συμφωνώ κι επαυξάνω με το post, ή όπως θά ‘λεγε κι ο έφηβος ανηψιός μου, «+1000»!
Αυτό το «αγαπήστε εκείνον τον άσχημο φίλο σας» πολύ με συγκίνησε, μπλε μου. Σε ευχαριστώ πολύ και μην αμφιβάλλεις ότι τα αισθήματα είναι αμοιβαία!

Ε θα νομίζουν τώρα οι αναγνώσται (λέμε τώρα) ότι έγραψα το ποστ δι’ ίδιον όφελος.

Άστους να πιστεύουν ότι είμαι το πανέμορφο πλάσμα-παύλα-χρώμα, που απλά είναι σεμνό, υπεράνω και φιλεύσπλαχνο…

Για σένα, πάλι, ας πιστέψουν ό,τι θέλουν! Χιχι!

Σχολιάστε

ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟ ΧΡΩΜΑΤΩΝ

kokkinoprasinoble [papaki] gmail [teleia] com

ΕΒΑΛΑΝ ΧΡΩΜΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥΣ

  • 14,699
